Melaka - het 'Stadhuys' - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Melaka - het 'Stadhuys' - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Melaka - het 'Stadhuys'

Door: patricia de groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

26 Januari 2014 | Maleisië, Malakka

'S ochtends op in de MRT naar het TBS busstation en een buskaart naar Melakka central gekocht. Om de 15 minuten gaat we wel een buscompagnie richting dit stadje. Ideaal. KL - Melakka is maar twee uur rijden. Ik voelde mij net een koningin. Een super chille bus met heel veel ruimte. Eenmaal in Melakka aangkomen namen Priscilla en ik de locale bus naar 'town square', hartje Melakka. Onze eerste impressie was chili, relaxt, super mooi stadje. Melakka is een oude kolonie van Nederland geweest. Dit is o.a. terug te zien aan de bouwstijl, de molen, het 'stadhuys' en het 'Dutch harbourcafe'.
Eenmaal in het hostel gekomen (jaja in èèn keer goed kaartgelezen;) werden we op een soort van zoldertje gedumpt met dunne matrasjes en een beetje heerlijke schimmel op èèn van de muren. We besloten hier èèn nacht te blijven en dan verder te zoeken. 'S avonds eenmaal terug stonk het verschrikkelijk naar rook. Nou, dan word ik heel opstandig en ga daar dan echt niet slapen. Het leek zelfs een beetje blauw. Als iemand op deze manier zijn gezondheid wil verpesten prima, maar laat mij er buiten.
Na vijf uur stopte die kerel met werken en het was nu tien uur 's avonds. En maar zoeken en zoeken. Met de telefoon van de receptie heb ik een nummer gebeld maar werd niet opgenomen. Had bijna het matras naar beneden gesleept en was op de gang gaan slapen. Uiteindelijk vond Priscilla hem in een kamertje welke onder onze slaapruimte was. Ik heb nog nooit iemand zo veel zien roken als hem. De hele kamer stond letterlijk blauw en het rook steeg op naar onze slaapplek. Hij snapte dat we daar niet wilde slapen en bracht ons naar een prive kamer voor twee nachten. Nou prima.

De volgende dag dachten we lekker een dagje te fietsen bleek dat we de dag daarvoor zo een beetje alles al hadden gelopen. Was niet echt meer iets nieuws te bezichtigen en te wonderen. Dan maar op naar het strand! Bleek dat er geen strand was maar alleen de zee waar je verder niet in kon. Dan maar de rest van de dag aan de bar. Mark en Peter schoven bij ons aan; twee echte Friese kerels! Wat heb ik gelachen. Geweldig! Wat was dat heerlijk, voor het eerst echte gezellige Friese mensen om mij heen sinds ik van huis weg ben. Voelde mij helemaal thuis. 'S avonds een soort van Karaoke gedaan, niet dat er publiek was haha. We hebben ons bescheurd.

Net als KL zijn ook hier de Indiase mannen creepy. Brrrr. Jammer het is z'n mooi stadje maar dit maakt het zo onprettig. We besloten nog een dag te blijven en huurden op nieuw fietsen. De Friezen gingen ook mee. We wilden naar een eiland gaan en dachten dat we daar heen konden fietsen en dat kon ook maar het bleek een ander 'eiland' te zijn. Dit eiland was niet echt een eiland. Het was verbonden met een bruggetje en bouwvakkers waren druk bezig met het bouwen van tig nieuwe resorts en hotels wat, denk ik, uituiteindelijk een 'spookeiland' zal worden. Het eiland waar we echt heen wilden was te ver en niet meer haalbaar. Dan maar weer aan de bar. Was echt saai. Morgen op naar Singapore, Chinees nieuwjaar vieren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 35790

Voorgaande reizen:

23 December 2012 - 06 Mei 2019

Imhereyousee

02 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Onherbergzaam .. de andere kant van het land

Landen bezocht: