YMCA jongerenreis IJsland zomer 2013! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Patricia Groot - WaarBenJij.nu YMCA jongerenreis IJsland zomer 2013! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

YMCA jongerenreis IJsland zomer 2013!

Door: Patricia de Groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

02 Augustus 2013 | IJsland, Reykjavik

Wow! Wat heb ik toch weer een geluk! Het aller leukste ''ik-heb-zomervakantie-enhierbijhetleukstezomervakantiewerkterwereld'' want afgelopen februari kreeg ik te horen dat ik als staf mee mocht naar.... IJsland! Na een aantal maanden voorbereidingen te hebben getroffen met twee gezellige mede stafleden was het 2 augustus eindelijk zo ver; op richting Reykjavik met 15 springende, enthousiaste jongeren en 70 kilo extra bagage!Tenten, potten, pannen, heel veel eten en noem maar op....de 2de tot de 6de dag geen supermarkt tegenkomen en wel voor 18 personen ontbijt, lunch en avondeten mee dat vergt nogal een organisatie en ''vooruitgedenk''

Hierbij de blogs geschreven voor op de site voor de YMCA jongeren reizen;

Gisteravond was het zover. Rond half 8 ‘s avonds verzamelt een groep vrolijke jongeren met backpacks op Schiphol. Het zijn de 15 deelnemers van de reis naar IJsland. De stafleden arriveren al snel met drie karren vol tenten en pannen. Dit moet nog allemaal verdeeld worden over de tassen. Gelukkig heeft iedereen nog genoeg ruimte in de tas overgelaten voor de gezamenlijke spullen.

Bij de incheckbalie zijn binnen een half uur alle spullen verdeeld en in flightbags gestopt. Staflid Jaron plakt nog even vakkundig een regenhoes vast aan een backpack en een tent. Waar duck tape al niet goed voor is! De deelnemers delen al snoepjes aan elkaar uit en praten over de dikke truien die ze hebben meegenomen. Hier mag het dan wel 35 graden zijn, in Reykjavik is het 15 graden.

Werkgroeplid Anna komt de groep uitzwaaien met een zak krentenbollen èn een verassing voor de winnares van de fotowedstrijd, Sara. Ze is erg blij met het spel Weervolven. Ze zullen het vast nog vaak gaan spelen tijdens de reis. Dat wordt nog spannend, want er blijkt ook een mol in het midden te zijn. Over twee weken zullen we vast meer weten hierover!