Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Door: Patricia de Groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

13 December 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De Mekong delta omvat een oppervlakte van 39.000 km² en heeft 22 miljoen inwoners. Met 7 miljoen inwoners is Hanoi en 10 miljoen in HCMC beslaat de Mekong Delta een groot gebied in (het zuiden van) Vietnam.

En nog maar een dagtoer om een kijkje te nemen bij de Mekong Delta. ‘S ochtends om 6 uur ging de wekker, ontbijtje in het hostel en hup, het busje in. Na 2 1/2 uur rijden kwamen we aan bij een mega grote rivier met enorm veel vrachtschepen; dit was dus de Mekong Delta. Ik vond het eigenlijk niet bijzonder. Voor mij was het gewoon een rivier met schepen. Als je van eiland naar eiland vaart zal het wel heel mooi zijn maar deze toer was de grootste toeristische attractie die ik ooit heb gedaan. Er waren momenten dat ik mij echt rot ergerde. Ze hingen letterlijk aan je arm 'give me money, give me money’. Tijdens het bezoek aan Turtel Island en Unicorn island heb ik weer geheel iets nieuws ervaren; ik heb een dikke, zware python om mijn nek gehad. Ik wilde eerst niet, zag er doodeng uit. Uiteindelijk was ik toch wel nieuwsgierig. Had niet verwacht dat hij zo zwaar zou zijn en dat zijn huid als glibberige olie aan zou voelen. Toen hij van mijn nek werd afgehaald greep zijn staart mij om mijn onderbeen. Ik schrok me rot en sterk dat het was! Het vrouwtje maakte een één of ander geluidje en hij liet los. Dit was toch wel het hoogte punt van deze dag. Nooit gedacht dat ik dat zou doen.

Tags: Mekong Delta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 35814

Voorgaande reizen:

23 December 2012 - 06 Mei 2019

Imhereyousee

02 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Onherbergzaam .. de andere kant van het land

Landen bezocht: