Bangkok, crazy Bangkok - a city that never sleeps - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Bangkok, crazy Bangkok - a city that never sleeps - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Bangkok, crazy Bangkok - a city that never sleeps

Door: patricia de groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

25 September 2013 | Thailand, Bangkok

Poging 4..... elke keer als ik op zend druk is mijn net geschreven blog weg:s Na een week heerlijke dagen te hebben gehad was het tijd om verder te gaan. Na verhalen van anderen te hebben gehoort besloot ik Krabi over te slaan en naar Bangkok te gaan. Samen met Veronica een laatste wandeling te hebben gemaakt en de laatste fruitshake te hebben gedronken op het strand vertrokken Daniëlle en ik om 15.30 uur van Phi Phi Don naar Krabi. Dag strand, dag vieze bed wanten. Na een boottripje van bijna 2 uur kwamen we aan in Krabi waar we met een houten, stinkend en ronkend busje naar de nachtbus werden gebracht. Voor de grotere afstanden in Thailand worden VIP bussen ingezet die heel confortabel zijn. Deze bus leek wel een disco op wielen. We kregen een één of ander zoetig hapje en een flesje water voor onderweg. De film die werd gedraaid was blijkbaar zo saai dat ik in slaap ben gevallen. De 12 uur durende busrit ging best snel en om 5.30 uur stopte de bus in Bangkok, crazy Bangkok, a city that never sleeps. Wat een drukke wereld en wat voor een; roze bussen, roze taxi`s, roze tuk tuks, mannen op roze Hello Kitty scooters. Veronica raadde het Born Free hostel aan. Deze ligt op een centrale plaats gelegen bij de rivier die dwars door Bangkok heen gaat. Veel attracties zijn te voet te doen en het is 5 minuten lopen van Kaosan Road, dé `uitgaansgelegenheid` straat van Bangkok. Ondanks de de uitleg van Veronica konden wij het niet vinden en hebben maar een taxi genomen. Ik vroeg aan de chauffeur of hij de meter aan wilde zetten. 15 minuten later en 300 bath op de teller kwamen we aan bij het hostel. Achter af was het maar 5 minuten lopen geweest en heeft de taxichauffeur omgereden om maar geld te vangen. Om 5.45 uur kwamen we aan bij het hostel waar we pas 12 uur konden inchecken. De nachtwaker deed de deur open en het eerste wat ik zag waren super chille lounch banken waar we samen met Lewis die net uit Phuket was gekomen, verder een dutje op deden. Ik voelde mij gelijk al thuis. Rond 9 uur kwam Kevin, de eigenaar van het hostel. Deze vlotte, vrolijke Zwitserse jongeman woont nu 3 jaar in Bangkok, weet alle ins en iets en heeft met zijn Thaise vriendin in februari dit jaar het hostel met travel agency geopend. Hij is altijd aanwezig, kent iedereen bij naam, maakt graag een praatje met je en wijst je maar al te graag de weg. Maar goed dat we de laatste 2 bedden gereserveerd hadden want hij is altijd volgeboekt. Hayden die er al een paar dagen verbleef zijn we met Lewis en Daniëlle wezen lunchen en heeft hij ons de weg een beetje wijsgemaakt. Deze dag heb ik flink bijgeslapen en, zoals elke avond voor de liefhebber, zette Kevin een film op. Deze avond was hetde Hangover part 2 welke zich afspeeld in Bangkok. Met het hele hostel hebben we heerlojk gelachen in de chille banken. Na een goede nachtrust in heerlijke bedden ging ik met Jaan en Karen opzoek naar een water taxi die ons naar de andere kant van de rivier kon brengen om tempels te bezichtigen. Geen water taxi te bekennen dus hebben we maar een rondvaart van een uur over de rivier gemaakt. Klotsend op een houten bootjes voeren we over het vieze water langs mooie tempels waar monniken in alle rust aan de waterkant zaten mediteren. Halverwege stopte de boot en kwam er een vrouwtje op ons af varen die spulletjes probeerde te verkopen en kocht Karen en stuk brood om de Catfish te voeren. Jeetje, wat een enorme, drukke en agressieve vissen. Ze sputterden ons nat. Na wat gewandeld te hebben door deze enorme metropool stad met zijn 14 miljoen inwoners gingen we een hapje eten. Pad Thai! Mmmmmm dit Thaise maaltje kan ik wel voor ontbijt als lunch als avondeten naar binnen werken:). Bijna elke avond gaat Kevin met 3 mensen op pad voor een 3 uur durende fietstocht door heel Bangkok. Nou, als Nederlandse kon ik dat natuurlijk niet overslaan. Van 21.00 tot 00.00 uur heb ik mijn ogen uitgekeken. Ongelofelijk, wat een stad, wat een chaos, wat een drukte..... kan het gewoon niet omschrijven. Ze hebben schijt aan verkeersregels. Naar stoplichten wordt niet gekeken, zebrapaden worden genegeerd en ga zo maar door. Wat ook erg wennen was is dat ze links rijden. Van Chinatown, tot de vele drukke nachtmarkten, tot de hoeren buurt, tot oude oude spoorwegovergangen tot enorme moderne winkelcentra met 6 enorme verdiepingen electronica tot de verlichte tempels. Ook hebben we een aantal gebouwen en plaatsen gezien waar delen van de film The Hangover zijn gefilmd. We zijn op plaatsten geweest waar je normaal als toerist niet komt. Soms was het best eng om in het verkeer te participeren. Je kijkt er op geef moment niet meer van op dat je soms wel 15 minuten moet wachten om over te steken wat af en toe best eng was. Als je denkt dat skydiven of budgyjumpem gevaarlijk is; vergeet het, ga maar een avondje fietsen door Bangkok. Wist je trouwens dat Bangkok ook wel, net zoals Los Angeles, the city of Angels wordt genoemd? Na een mooie, vermoeiende en interessante fietstocht zijn Jaan, Lewis en ik naar Koasan road gelopen om nog een drankje te doen waar we nog meer mensen uit het hostel tegenkwamen. Met zijn alleen zijn we naar een Regeabar gegaan waar we lekker hebben staan swingen op goede muziek van een live band. Met de hele groep hadden we besloten om de volgende dag naar de drijvendemarkt te gaan, niet wetend dat het ruim 2 uur buiten Bangkok ligt. De volgende dag had bijna iedereen een dikke kater en ben ik met Daniëlle, Karen en Jaan vroeg op pad gegaan om het royal palace te bezoeken. De drijvende markt hebben we gelaten voor het volgende bezoek aan Bangkok aangezien er hier nog zoveel te zien was. Na een wandeling van een half uur zagen we de eerste tempels op doe men. Enorme gebouwen die blinken in de zon. Ongelofelijk dat ze zo iets ooit met de hand gemaakt hebben. We waren net op tijd voor de lange wachtrij en traden binnen in de wereld van wachters, monniken en demonen. Een kleurrijk tempelcomplex waar je je wel een tijdje kunt vertoeffen. Na een gezellige avond was het weer tijd voor film!
De vierde dag in Bangkok begon de zondagochtend met Daniëlle. We namen de bus (dat dat ding nog kon rijden met zijn ploffende uitlaat en houtenvloer) richting het noorden en brachten een bezoek aan GG market. Een kilometers lange markt met echt van alles te koop. Heb nog mooi zo n lange markt gezien. Na geshopt te hebben namen we de bus terug. Dit keer was het de airco bus. Deze bussen zijn iets luxer en zijn voorzien van airco. De bus reed nog terwijl we instap ten, echt helemaal stil staan doen ze niet en als het te warm is rijden ze gewoon met de deuren open. Eenmaal weer bij het hostel heb ook Daniëlle uitgezwaaid wat niet leuk was na zoveel gezellige dagen en ben daarna naar Koasan road gelopen ( ja ja ik ken de weg zonder te verdwalen:p) en heb een dread laten zetten en een minivlechtje met schelpenkraaltjes erin. Geen idee waarom, vind wel leuk. Ook deze avond was het weer gezellig film kijken, afscheid genomen van Jaan, Karen, Lewis, Kevin en de anderen. Eind volgende maand moet ik weer in Bangkok zijn voor mijn vlucht naar Myanmar en heb gelijk weer geboekt bij Kevin. Had veel zin in mijn WWOOFing avondtuur maar vond het erg jammer om weg te gaan. Bangkok is leuk! En het hostel ook! En de mensen ook! Deze laatste nacht heb k niet heel goed geslapen. Dat heb k altijd als de volgende dag weer een reis dag is. Om 5.45 ging de wekken en was het tijd om naar mijn volgende avontuur te gaan.....

• 02 Oktober 2013 - 17:25

Frouja:

Wat een avontuur!!! Lijkt me wel lastig om weer iedere keer afscheid te nemen.Zal best een hele overgang zijn van Bangkok naar je wwoofadres, waar het zo te lezen veel rustiger is.
    Ben heel benieuwd hoe het je daar bevalt. Wel een schattig hutje, waar je verblijft.
    Heel veel liefs en dikke knuffel, mama

• 02 Oktober 2013 - 22:46

Carla:

Meid ik ben stront jaloers. Ja Bangkok is een te gekke stad. Veel plezier met je volgende avontuur MAAr LET WEL GOED op.
    Gezellig om je verhalen te lezen. Toi toi carla