Phi Phi Islands, the ring of fire - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Phi Phi Islands, the ring of fire - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Phi Phi Islands, the ring of fire

Door: patricia de groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

24 September 2013 | Thailand, Phi Phi Don

Wauw, vandaag precies een week geleden vertrok ik uit Nederland en heb nog geen tijd gehad om het te missen. Twee dagen eerder vertrok ik uit een uitgestorven Phuket opweg naar Koh (wat eiland betekend) Phi Phi. Het transfer busje naar de steiger was te Klein voor alle baggage dus de helft werd bij ons op schoot gedumpt. Na een 90 minuten bootritje kwamen we gaan bij de stijgers van het eiland Don Phi Phi. Jippie! Leven in de brouwerij! 20 bath moest er betaald worden om het eiland op te komen; geld om het eiland schoon te houden. Voor ik het wist stond ik bij een bureau een hostel te boekkken. 10 minuten later kwam er een klein Thais mannetje aan op een roze kinderfiets en nam mijn backpack op zijn rug welke duidelijk te zwaar voor hem was maar hij stond erop om hem te dragen. Hij fietsen ik er achteraan hupplend liep ik door een gezellig centrum met een en al toeristen boekingskantoren, massage salons, hostels en restaurants. En dan die blauwe zee.Ooo prachtig. En die bootjes! Om vrolijk van te worden. Uiteindelijk kwam ik aan in een heel klein, net en schoon hostel. Zo gauw ik de dorm (van maar 3 stapelbedden) binnenkwam werd ik hartelijk ontvangen door de Britse Andy en de Zweeds/Australische Maddy. Ze vroegen of ik mee uit ging s avonds. Jeej I made friends! Later kwamen Lucas (uit Oostenrijk) en Nathalie (uit Israel) terug op de kamer. Naar wat te hebben gegeten zijn we naar het strand gegaan. Full moon party! Wat een prachtige plek voor een uitgaansgelegenheid. Zoveel verschillende barren en dansgelegenheden aan het water. Elke bar heeft zijn eigen vuurshows. Locals (took kleine kinderen) die met stokken vuur staan te zwaaien. Erg knap en in het donker ziet het er mooi uit. 5 dagen hebben we met elkaar opgetrokken. Zo ontzettend gezellig en zo leuk om op te trekken met alleen reizende mensen van verschillende landen en afkomsten. Zo kwam er took een meisje uit Maleisie bij. Gezellig ontbijten, dinneren, hangen op het strand. Nathalie en ik hebben interessante gesprekken gehad over het `Israelisch-Palestijnse conflict`. Zij vond mijn verhalen en ervaringen interessant om dag ze nog nooit iemand heeft gesproken die daar ik geweest en er zelf ook nooit is geweest. Voor mij was het interessant om te Horen boe jongeren gedwonen worden het Leger in te gaan. Nathalie weet alles over onderzeeers en was instructrische. Als ze terug is wil ze het leger vrjwillig in en wapens ontwerpen en maken. Ook heb ik met andere Israelische jongeren gesproken waarvan een van hen telefoons van de vijand moest afluisteren. Ik Kan vrijuit spreken. Ze konden bijvoorbeeld wel begrijpen waarom ik geen Humus at tijdens een van onze avondmalen. Dit om dat ik niet west of het uit een ilegaal Israelisch settlement kwam of niet. Op de derde dag zijn we naar een goedkoper hostel verhuisd en gingen we mee met een snorkel tour die we de dag daarvoor geboekt hadden. Op een longtailboat zijn we alle Phi Phi eilanden afgegaan. Als eerste een stop bij `monky beach` waar heel veel apen wonen. Mooie maar gemene beesten. Ook zijn we naar Mayabay op Phi Phi Let geweest waar de film The Beach met Leonardo DiCaprio ooit is opgenomen. Het is er prachtig maar Zo ontzettend nep als je de film ziet lijkt het er niet een op en is het zoveel kleiner. Tussendoor werd er gesnorkeld en, jajaja, ik he min angesten overwonnen en ook tussen de vissen gezwommen. Prachtig prachtig prachtig. Veel te zien in allerlei soorten kleuren en maten. S avonds hebben we meegedaan aan een van de vuurshows. Limbodansen under een stock met vuur, touwspringen terwijl het touw in vuur stond en; jumped into the ring of fire (met toevallig het nummer van Johnny Cash op de achtergrond). Gistren was een mindere dag. Ik was zo misselijk en had koorts. Naar de hele dag geslapen te hebben en een goed nachtrust te hebben gehad is was het vanochtend over. Nu gaat het werd goed. Ook, wat ook zo lekker was; Andy en ik gingen voor een Thaisemassage. Deed best pijn maar dan op een goed manier. Het was de eerste keer dat ik volledig ontspannen was. Ook hebben we samen een ticket geboekt naar Myanmar, Burma, voor 1 november. Myanmar it is!! Yes!! Dit wilde ik heel graag maar niet alleen. Nu gaan we seamen. Hij is gisteren weggegaan en zien elkaar begin November weer. Vandaag heb ik weer nieuwe mensen leren kennen. Samen met Danielle uit Amerika, reis ik morgenmiddag af naar Bangkok. 2 uur op de boot naar Krabi en dan12 uur in de bus naar hartje Bangkok. Bus ticket is geboekt, hostel is geboekt, vliegticket voor Myanmar is geboekt, visumaanvraag is de deur uit voor Myanmar. Ik zeg; bye Phi Phi Islands!!!

  • 24 September 2013 - 13:26

    T. Simone:

    FOTOS, FOTOS, FOTOS!!! Ben zo benieuwd hoe het er uit ziet daar. Is het lastig om foto's toe te voegen?
    XXX
    t. Simone

  • 24 September 2013 - 13:36

    Patricia De Groot:

    Wil heel graag foto s toevoegen. Ik kan ze alleen niet op mijn tablet zetten. En ik kan ook niet overweg met dat touchscreen gedoe zie ik want het zit vol met fouten XD Zo gauw de mogelijkheid er is om foto s te posten zal ik het zeker down!! Xx

  • 24 September 2013 - 15:06

    Femke Feddema:

    Super vet!! Mooie reis! Leuk om je verhalen te lezen. Xx

  • 25 September 2013 - 18:29

    Frouja:

    Fijn lieverd om te lezen dat je veel plezier hebt.Wat super dat je Andy gevonden hebt om mee te gaan naar Myanmar en Danielle naar Bangkok. Wat een end met de bus. Gaat het goed met de MMS?
    Wij genieten volop in La douce France. Ook hier is het nog volop zomer. We boffen toch maar.
    Spannend wat je de volgende keer weer te vertellen hebt. Hele dikke knuffel lieve schat. Mama XXXX

  • 25 September 2013 - 22:23

    Kees:

    Fijn dat je geniet liefs je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 35984

Voorgaande reizen:

23 December 2012 - 06 Mei 2019

Imhereyousee

02 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Onherbergzaam .. de andere kant van het land

Landen bezocht: