kalaw - Reisverslag uit Kalawgyi, Myanmar van Patricia Groot - WaarBenJij.nu kalaw - Reisverslag uit Kalawgyi, Myanmar van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

kalaw

Door: patricia de groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

07 November 2013 | Myanmar, Kalawgyi

En weer s nachts reizen. Het scheelt je een dag om extra dingen te bezoeken aangezien we een bepaalde tijd hebben maar merkten ook dat het ons op begon te breken. Om 3.30 uur kwamen we aan in een stil en klein dorpje hogerop in de bergen genaamd Kalaw. De enige reden dat mensen hier komen is om twee of drie dagen te trekken naar het prachtige Inle lake. Na een niet prettige reis vol met bochten en hobbels en hobbels in de weg (lijkt Laos wel) kwamen we dus om half vier s ochtends aan. Rare tijd vonden we. Maar goed de jongens hadden besloten om in èèn keer door te gaan trekken en ik had besloten om uiteindelijk niet te gaan trekken aangezien ik helemaal af was en nog spierpijn had van het tempels klimmen in Bagan. Dat in èèn keer doorgaan was ze toch wel een beetje te gek en we belandde uiteindelijk in een gasthuis met prachtig uitzicht over de bergen. Een paar goede uurtjes slaap en een lekker ontbijt deed wonderen.
Andy vertrok s ochtends voor de twee daagse trek en ik probeerde vervoer te regelen naar Inle lake aangezien ik niet in Kalaw wilde blijven en heel graag naar Inle lake wilde om daar gelijke rustig, in mijn eentje te genieten van de rust en de natuur. Uiteindelijk heb ik de twee uur durende rit naar Inle lake doorgebracht achterin een soort van tuk tuk, maar dan groter, samen met alle backpacks van de trekkers. Deze moesten toch naar Inle werden gebracht dus kon ik met deze 'vracht' mee rijden. Tijdens deze prachtige, lawaaiige en hobbelgie rit heb ik het prachtige landschap mogen bewonderen. Vrouwen in rijstvelden aan het werk met seisen in de weer, overvolle, soort van, bussen waarbij mensen uit de bus hangen en met grote getallen op het dak zitten, monniken op motoren, een 'boevenwagen' net als in de film, de manier waarop ze tanken, vrouwen langs de kant van de weg met telefoons uit het jaar nul zodat je kunt bellen als je geen bereik hebt..... een interessant ritje.

Eenmaal aangekomen in een klein, gezellig en relaxte dorpje bij Inle lake dropten we de bagage van de trekkers en ging ik vragen fof ze eèn kamer vrijj hadden. Geen reservering, geen kamer. Zo ging het èèn aantal gasthuzien én hotels door.de chauffeur bleef bij mij en bracht mij naar slaapplekken net zolang ik een kamer had voor de nacht. Erg aardig van hem. Het is hoogseizoen en dat was te merkten. Dit had ik niet verwacht. Ook was het moeilijk om een plaats te vinden dankzij het ballonfestival (hier schrijf ik later meer over). Uiteindelijk kwam ik bij 'little inn' uit. Een klein, gezellig familie gasthuis met een mooie tuin en een lekker ontbijt. Heerlijk rustig avond zonder mensen om mij heen. Ik viel vroeg in slaap in heerlijk rustige én relaxte omgeving. Heel erg fijn na bijna vier weken.

  • 16 November 2013 - 11:00

    Frouja:

    Dag lieverd, al je blogs in 1 adem achter elkaar gelezen. Net een groot avonturenboek.
    Prachtig hoe je het allemaal beschrijft. Heel bijzonder wat je allemaal meemaakt.
    Hoop dat je nu weer een beetje tot rust kan komen. Dikke knuffel, mama

  • 17 November 2013 - 05:45

    Kees:

    Mooi verhaal patricia blij dat je het naar je zin hebt dikke knuffel je vader

Tags: Kalaw, trekking

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 35997

Voorgaande reizen:

23 December 2012 - 06 Mei 2019

Imhereyousee

02 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Onherbergzaam .. de andere kant van het land

Landen bezocht: