Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: patricia de groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

24 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Met geen buspakket gekocht hoopte ik op een vrijplaatsje om tien uur 's ochtends. Wat doen die slimmerikken daar in het park, die verkopen buskaarten voor twee keer de prijs. Nou mooi niet dus. De locale bus weet ik nog steeds niet of deze er nou wel was of niet was. Keith kwam vanochtend bij mij zitten tijdens het ontbijt en ging ook naar KL (Kuala Lumpur). Iedereen had een kaart gekocht en ik had het geluk dat ik mee kon in het minibusje met hun, terug richting Jeratut. Jeratut is zo'n vrolijk plaatsje. Gekleurde huisjes, lantarentjes in de straten. Tot nu toe vind ik Maleisie een charmant groen en kleurrlijk land. Er was nog genoeg plek in de bus riching KL. Na anderhalf uur wachten en een paar laatste uurtjes rijden, deed ik mijn ogen open en van een groen landschap vol met palmbomen was ik ineens beland in een grijze wereld vol met hoge gebouwen. Het eerste wat ik zag was een glimp van de Patronas twin towers; de twee bekende hoge glazen gebouwen wat niet bij dit stadsbeeld kan ontbreken. Keith was hier een paar dagen geleden ook geweest en die wist precies waar hij hostels kon vinden. Ideaal :). We hadden de mazzel dat er nog twee bedden vrij waren in 'Suzies hostel' wat populair bleek te zijn. Spullen gedropt en naar Reggea Mansion gelopen, een assosiaal groot hostel met zelfs een prive bioscoop, waar Priscilla zat. Waren we weer bijelkaar.

Na een drankje zijn Keith en ik de metro ingestapt om de Patronas Towers in het donker te bewonderen. Dit was ook het enige in KL wat ik graag wilde zien. Saaie grote stad waar verder niet echt wat te doen is. Ik was wel heel erg onder de indruk van deze twee enorme, prachtig verlichtte gebouwen. Ook was er nog een soort van waterorgel te zien. Even een sprookjes moment in een metropoolstad. Na een tijdje hier gespendeerd te hebben gingen we door om een kijkje te nemen in de skybar welke, net zoals in Bangkok, gevestigd is in een chiq hotel waar je met een super snelle lift in luttele seconden boven bent. Een mega dure fancy bar met een zwembad in het midden (waar je niet in mocht zwemmen?) gaf een spectaculair uitzicht op de Patronas towers.

De volgende dag zijn Priscilla en ik in de hitte naar de Batu Caves geweest waar we veel vleermuizen en wilde aapjes hebben gezien.
Morgen gaan we samen naar Melakka, weg uit deze onplezierige stad waar de (opvallend) de Indiase mannen op straat je ongecheneerd zitten uit te kleden met hun ogen en het niet vertrouwd is alleen over straat te open in de avond/nacht. Weet niet wat er hier met het charmante Maleisië is gebeurd maar het is zo'n andere wereld geworden vanaf deze hoofdstad tot aan het zuiden van het land.
De tweede avond ben ik bij Archana (die ook in Cameron Highlands was) thuis geweest. Met een heerlijke maaltijd was het erg gezellig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 35833

Voorgaande reizen:

23 December 2012 - 06 Mei 2019

Imhereyousee

02 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Onherbergzaam .. de andere kant van het land

Landen bezocht: