Hoi An - Hue - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Hoi An - Hue - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Hoi An - Hue

Door: Patricia de Groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

18 December 2013 | Vietnam, Hoi An

De berg af naar Na trang. Deze plaats besloten we over te slaan aangezien het weer een beach resort was en vol met Russen was. Niks tegen Russen hoor. Alles was bijna in het Russisch. Genoeg strand gezien ook. Het leek wel Benidorm in het klein. Thuis kan je je ook lam zuipen als je wilt dus, nee dank je. Na ruim 14 uur in de bus kwamen we ‘s ochtends vroeg aan in Hoi An, misschien wel mijn favourite plaats in Vietnam. Er stond een vrouwtje die haar hotel promote en i.p.v. nee te eggen zeiden we nu maar ‘’oke, can we see the room please’’. Blij dat we dat hadden gedaan. Een heerlijke kamer in het stadje. Ook hier hebben we geen dagtoer gedaan maar heerlijk genoten en gewandeld in het stadje. Hoi An is een klein, lief en oud stadje met prachtige gekleurde, oude gebouwen en een rivier die door het stadje stroomt welke uitmond in een groot meer met rijstvelden. Hoe noordelijker we Vietnam ingingen hoe kouder het werd. HCMC was erg warm, Dalat werd kouder maar hier in Hoi An was het toch echt tijd om een winterjas te kopen. Brrrr. Op onze fietsen zijn we door de rijstvelden naar het strand gefietst. Het waaide erg hard. Een flinke trap maar het was het zeker waard. Heerlijk op het mooie strand uitgewaaid. Whooooeeeiii. Na twee nachten gingen Caroline en ik verder, door naar Hue. Jordan bleef nog een paar dagen in Hoi An. Doeiiii Jordan, tot een volgende keer!
Hue
Eind van de middag lieten we Hoi An achter ons en bracht de bus ons in vier uurtjes naar Hue, een stad vol geschiedenis. Ook hier hebben we het prima naar onze zin gehad. Ons balkon gaf ons een prachtig uitzicht op de stad. De volgende dag besloten om een toer te doen en de ‘’royal tombs’’ te bezichtigen van de laatste drie koningen. Heerlijk, eindelijk weer wat doen. Ondertussen had ik contact met Amelie gezocht en spraken we af om samen kerst in Hanoi te vieren. Speciaal voor mij bleef ze een paar dagen langer zodat we elkaar konden zien aangezien we echt een mega super tijd in het zuiden van Cambodja hadden gehad. Kerst in het besneeuwde Sapa! Joepie! Sapa en Halong bay zouden twee hoogte punten worden van mijn reis. Sapa was extra bijzonder nu want er ligt normaal geen sneeuw. De kranten waren er vol van en de mensen wisten niet wat ze overkwamen. De tour was heel interessant. Veel van de geschiedenis geleerd en de graftombes waren erg indrukwekkend. Zo oud allemaal en zo gedetailleerd. Ongelofelijk. De dag sloten we af in ‘’drakenboten’’ die ons over de Parfume river naar de citadel brachten. In deze oude stad bevind zich de ‘’forbidden purple city’’ welke helaas voor een deel is gebombardeerd door de VS tijdens de Vietnam oorlog.

Tags: Hoi An, Hue