Singapore- Good old times! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Singapore- Good old times! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Singapore- Good old times!

Door: patricia de groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

29 Januari 2014 | Singapore, Singapore

Lekker rustig aan het begin van de ochtend in de locale bus naar Melakka central, rondgekeken op de markt, lekker gegeten, buskaart gehaald en daar zaten we dan; met zijn tweeën hadden we een super super chille privé touringcar. Echt, dat ze daarvoor helemaal naar Singapore rijden. Blijft maf soms hoe makkelijk dit kan zijn. Je koopt een kaartje Maleisie - Singapore alsof je een treinkaartje koopt van Amsterdam naar Utrecht.
In vier uur reden we naar een enorme terminal waar we uitgestempeld werden en we onze visa voor Singapore kregen. De immigratie dienst keek niet op of om.
Je kon duidelijk verschil zien toen we eenmaal Singapore naderden. Het landschap veranderde snel van groene palmbomen in hoge, glazen moderne gebouwen. Eenmaal uitgestapt ergens in Singapore namen we de dichtsbijzijnde MRT naar Bartly station dat 10 minuten lopen was naar ons hostel. Net als in KL is het metro netwerk ook hier super goed geregeld. Eenmaal in 'Grace Lodge' aangekomen bleek het gelegen te zijn in een buitenwijk. Heel stil en helemaal niks te doen. Ik dach echt toen we hostel in liepen dat ik de achteruitgang van een wasserette in liep. Wat een zooi. Er stonden twee computers waar bijna 24/7 opgeramt en gegamed werd. Hoezo verslaafd?
De Friezen waren ook in Singapore. Zij verbleven in het uitgaans gedeelte dus wij op in de MRT richting 'Clarky street'. Heel gezellig allemaal maar misten wij even onze laatste metro om 00.30 uur. De eerste ging pas om 04.30 uur. Wij super lang zoeken en lopen opzoek naar een bekende en populaire club, kwamen we daar na tweeën aan was het zo bepakt en bezakt dat het vol was en we er niet meer in konden. Niks van Chinees nieuwjaar gemerkt behalve de verlichte draken en lantaarns in de straten op dit late uur wat heel mooi was. Toch maar besloten om uiteindelijk een Taxi te nemen terug welke veel minder duur was dan we hadden gedacht. Blij dat we thuis waren na onze midnachtelijke marathon. Nog èèn nachtje en dan op naar Taipei!!!!!

De volgende dag kriskras met de MRT door de hele stad. We zijn o.a. naar Marina bay geweest. Dit was voor mij een hele speciale plaats omdat ik hier ruim zeven jaar geleden samen met mijn lieve papa op een bootje heb rondgedobbert. Sweet memories<3. Nooit gedacht dat ik hier ooit nog eens naar terug zou komen.
Bijzonder.
Tot 21.00 uur 's avonds gewacht en pakte de MRT naar het vliegveld wat helemaal fantastisch is. Ze gaan om de paar minuten dus je hoeft niet bang te zijn dat je je vlucht niet haalt. Het was maar goed dat ik een uur eerder vertrok want wat daar gebeurde..... lees je in mijn volgende blog!