Cameron Highlands - 820.000 koppen 'Bo' - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - 820.000 koppen 'Bo' - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands - 820.000 koppen 'Bo'

Door: patricia de groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

15 Januari 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Dag George town! Om 10.00 uur werd ik opgehaald. Op naar 'Kang Travellers Lodge' in Cameron Highlands waar Tyson en Priscilla zaten. Hopen op nog een vrij plaatsje. Na vijf uur lang te hebben gereden door het prachtige berglandschap kwamen de eerste theeplantages (waar dit gebied om bekent staat) inzicht en voelde ik de temperatuur dalen. Brrr, chilly. Had de achterbank van het busje voor mij alleen en had lux lekker languit gelegen :-) hoewel het landschap daar eigenlijk te mooi voor was.
Eenmaal aangekomen werd ik door de chauffeur afgezet bij Kang Travellers Lodge. Ook een luxe. "Jeeeeej Patricia!!!" Twee enthousiaste stemen van bovenaf toen ik uitstapte; Priscilla en Tyson! En er was nog een plekje in de herberg voor mij. Heel simpel en basic, zoals ik het graag heb.
In de Cameron Highlands kan je goed hiken. Heerlijk in de natuur door de jungel en bossen klimmen, klauteren en wandelen. Elke dag een feest, elke dag een andere route. De eerste hike kwam uit bij een van de theeplantages. Terassen met velden vol prachtig groen gekleurde theestruiken. De oudste theeplantage 'Bo' produceert dagelijks wel 820.000 koppenthee en dat is nog maar èèn van de plantages die daar te vinden is. Ook kwamen we langs een 'Vegiefarm' waaar ze in de bergen heel gezond op grote schaal groente verbouwen. Die mensen daar werken echt heel hard. Terug gelift (dit is daar heel normaal) naar Tanarata, het dorp waar wij verbleven, in een super, vette racecar.

Mijn derde dag een nieuwe dag, nieuwe hike met nieuwe mensen. Althans, Casey, Archana en ik hebben er wel een uur langer overgedaan dan de oorspronkelijke duur. Kleperdeklep. Haha. Een kleine picknick op de top van de berg werd beloond met prachtig uitzicht. Al die bergen acherelkaar gaf een 3D effect. Terug gelift naar het hostel waar Cristian op mij zat te wachten. Hij was ook vanuit Koh Lanta naar Maleisie gegaan en wilde mij graag weer zien. Prima, maar kom mijn kant dan maar op. Samen met twee vrienden van hem, Max en Grace, verhuisden we naar een vierpersoons kamer. Ienieminie maar gezellig. De laatste avond met Casey en Archana. Jammer. Lekker warm bij het vuur gezeten in de jungelbar naast het hostel.
Ipv door de te gaan naar de volgende plaats besloot ik nog twee dagen langer te blijven ondanks de kou. Vond het daar gewoon zo mooi en gezellig.

In een soort van prive jeep op pad met Cristan, Max, Grace en nog twee Zweedse meiden, reden we een dagje rond door de highlands waar we o.a. door de plantages wandelden en waarbij ik er nog steeds niet overuit kan hoe mooi het is.
We sloten de rit af met een heerlijke kop Cameron Valley Tea bij Bo's theeplantage.
Ook de laatste dag een hike gedaan. Dit keer met Max, Grace en Cris. Als de zon er door kwam was het warm. Als een stel warriors stonden we boven op de berg met een verfrissend biertje.
'S ochtends een busticket geregeld naar de jungel in Taman Negada Nationaalpark in het oosten van het land. Tijd om te gaan! Nieuwe plaats, nieuw jungel avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 35832

Voorgaande reizen:

23 December 2012 - 06 Mei 2019

Imhereyousee

02 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Onherbergzaam .. de andere kant van het land

Landen bezocht: