Ha! Hallo! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Patricia Groot - WaarBenJij.nu Ha! Hallo! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Patricia Groot - WaarBenJij.nu

Ha! Hallo!

Door: Patricia de Groot

Blijf op de hoogte en volg Patricia

18 September 2016 | Nederland, Nederland

Leeuwarden, 18 september 2016

Ha! Hallo!
Welkom, of welkom terug, bij Imhereyousee. Wat leuk dat je samen met mij op mijn volgend avontuur wilt mee gaan. Dit keer gaan we naar een ander deel van Azië!

Na alweer twee jaar terug in Nederland te zijn, vliegt de ‘’travelbug’’ nog steeds over al met mij mee. Om hem een pleziertje te doen gaan we vanaf 9 november weer op pad.

De afgelopen maanden heb ik best vaak gemopperd dat ik nog steeds op mijn kamertje zit en werk doe waarvoor ik niet gestudeerd heb. Waarom eigenlijk? Als er één iemand niet hoeft te mopperen dan ben ik dat wel. Wat een tijd en energieverspilling was dat zeg. Ik woon op een prachtplek in Leeuwarden, heb lieve mensen om mij heen en wat dacht je van de afgelopen maanden dat ik bij de Mo-zaak heb mogen werken? Wat een eer. Naast nieuwe kennis heb ik vooral mogen ervaren hoe belangrijk collega’s zijn en hoe belangrijk een prettige werk sfeer is. Elke ochtend (oke, misschien op twee ochtenden na, of drie of vier ;p) dat ik het huis uit ga, ik op de fiets stap, langs de Oldehoven fiets en hup, 10 minuten later al op het werk ben, voel ik mij opgeladen en zo blij. Het is gewoon een feetje. Werken is leuk! Ik kan hier intens van genieten en gelukkig mag ik nog een paar weken.
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is; zonder dit alles was mijn volgende trip niet mogelijk geweest!

Het is tijd voor verandering, tijd voor wat nieuws en ik kijk er erg naar uit.
I.p.v. de kamer weer onder te verhuren is de huur opgezegd en is er al een nieuwe huurder gevonden die per 1 november dit huis zal komen vergezellen.
Een aantal mensen lekken wel in shock; je kamer opzeggen? Hoe dan? Als je terug komt wat dan?
Echt lieve mensen, de wereld vergaat niet. De toekomst zit vol met verassingen. Ik laat graag opties open en vertrouw er op dat het goed komt. Het heeft geen zin om je hoofd hierover te breken. En ja, i know, dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Máár absoluut niet onmogelijk .

De voorbereidingen zijn weer van start gegaan. Vliegtickets zijn geboekt, visums zijn binnen en het vrijwilligerswerk is geregeld. Dit gaat zo een andere trip worden dan hiervoor!
Via een dagje rondslenteren in Doha, Quatar, vliegen we door naar Colombo, Sri Lanka.
Een maand lang door de prachtige natuur trekken, dorpen en steden bezichtigen, wandelingen maken, wilde dieren zien, mooie stranden én de bevolking ontmoetten. Het ETA (elecronic travel authorization) dat je moet bezitten voordat je het land binnenkomt is eenvoudig aan te vragen via internet en is 30 dagen geldig. Je snap wel dat ik dan ook de volle 30 dagen wil benutten in een land met zoveel natuurschoon. Na deze 30 dagen gaan we via dagje Dubai door naar Kathmandu, Nepal.
Oooo als ik foto’s en video’s zie van Nepal, een land wat prachtig in de Himalaya gelegen ligt, krijg ik al een heimwee gevoel en ik ben er nog niet eens geweest. Ook voor Nepal heb je een visum nodig. Deze kan je kopen op het vliegveld in Kathmandu maar voor een paar euries meer kan je veel tijd en ellende besparen door er één bij de Ambassade in Amsterdam aan te vragen.
Heb nu een visum voor 90 dagen aangezien ik een aantal weken vrijwilligerswerk ga doen bij INSPIREnepal (ze hebben een mooie internetsite google maar eens!) waar ik als beeldend therapeut aan de slag ga in het speciaal onderwijs. Jippie! Als het in Nederland niet lukt dan ergens anders! Kinderen met een verstandelijke en lichamelijk beperking worden in Nepal niet zo geaccepteerd als bij ons. Alle kinderen op die school hebben helaas het stempeltje autisme gekregen terwijl ik denk dat liefde en aandacht een hoop heelt en een hoop wonderen doet. Ook zou ik nog graag deel willen nemen aan de aardbeving hulp. In april 2015 is er veel verwoest door een heftige aardbeving. Veel huizen, tempels en persoonlijk spullen van de Nepalesen liggen nog in puin en worden beetje voor beetje weer opnieuw opgebouwd. Het lijkt mij zo bijzonder om samen mét de bevolking aan het werk te gaan. Om geen geld in te sturen maar je eigen krachten persoonlijk in te zetten.
En het mooie vind ik ook; je verblijft in gastgezinnen.

Ken je dat gevoel dat je als kind had als je bijvoorbeeld bijna jarig was of op vakantie ging? Dat je niet kon slapen omdat je lag te stuitteren in bed? Dat je je zo intens gelukkig voelde en nergens anders aan kon denken? Of misschien wel dat je zo nieuwsgierig was in de verassingen van de toekomst?
Zo voel ik mij op dit moment.
Hoe heerlijk als je dit ook op volwassen leeftijd nog kunt voelen en mag voelde en dat je je zelf toelaat en openstelt voor alles wat er om je heen gebeurd. Wat fijn dat dit niet leeftijdsgebonden is.

In ieder geval voor nu bedankt voor het lezen en tot de volgende blog!


Knuffel Patricia

Mocht je nou denken; auw, nee, niet weer een verhaal! Laat het mij even weten dan haal ik je uit de maillijst.





  • 18 September 2016 - 15:34

    Elisabeth:

    Lieve Patricia,

    Het lijkt ons heel erg leuk om jou te volgen, op weer zo'n bijzondere reis!
    We hopen dat je er veel voldoening in hebt en alles góed zal verlopen!
    Veel plezier in alle nieuwe ontdekkingen en zorg vooral ook heel goed voor jezelf!
    Veel liefs -ook van je tante Marieke-, Elisabeth.

  • 18 September 2016 - 17:15

    Trees En André:

    Hej Patricia,

    Fijn weer van jou te horen! Jouw reislust is geweldig! Door te reizen, leef je en leer je zoveel meer van het echte Leven!
    Wij kennen dat gevoel en reisden vele jaren door de wereld.
    Nu zijn we helemaal op onze plek in Denemarken aangeland!
    We volgen je graag en horen weer van jou.

    Zonnige groeten uit Denemarken.
    Trees en André

  • 18 September 2016 - 19:52

    Kristel:

    Wat een ontzettend fijn en enthousiast en sprankelend verhaal. Ik wens je een hele mooie reis en ik lees graag met je mee!!

  • 18 September 2016 - 20:08

    Carla ( Tante(:

    Nee ga door. Top verhalen Zo blijf ik jong!

  • 18 September 2016 - 22:22

    Alie:

    Hey lieve Patricia, natuurlijk ga ik jou volgen. Ik ben enorm nieuwsgierig naar alles wat je gaat meemaken en ik bewonder je enthousiasme en je moed. Je doet het gewoon en dat vind ik heel erg mooi.

  • 19 September 2016 - 09:37

    Sandra:

    Lieve Patricia, tuurlijk ga ik je volgen. Alleen al je enthousiasme vantevoren. Ben erg benieuwd wat je allemaal gaat beleven. Dikke kus, Sandra

  • 03 Oktober 2016 - 20:12

    Annet :

    Lieve Patricia,

    Wat ontzettend spannend, zo'n lange, verre reis. Maar ook weer heel erg gaaf! Ik volg je natuurlijk graag. Ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's.
    Sri Lanka is erg mooi, weet ik uit zeer betrouwbare bron;). Een mooi begin van je avontuur!

    Geniet maar lekker,
    Liefs Emiel, Annet & Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 35892

Voorgaande reizen:

23 December 2012 - 06 Mei 2019

Imhereyousee

02 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Onherbergzaam .. de andere kant van het land

Landen bezocht: